توصیه‌های راه گشا برای کوچک کردن شکم



قدیم‌ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه‌ای بود از اعیان و اشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد و بیشتر آدم‌ها ترجیح می‌دهند این جمله را از دیگران بشنوند که: خوش به حالت، چه هیکل خوبی داری!" خوش‌هیکل بودن این روزها مترادف شده است با باریک اندام بودن و شکمی برآمده نداشتن. .....

این مطلب، شما را با ١٥ تمرین ورزشی آشنا می‌کند که انجام روزانه آنها می‌تواند شما را به همین معنا خوش هیکل‌تر کند.

 ١) روی یک صندلی دسته‌دار بنشینید. ساعد دست‌هایتان را روی دسته صندلی بگذارید. ران‌هایتان را به هم بچسبانید و سعی کنید پاهایتان را حداقل ٦ سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر بیاورید. ١٠ ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید. شما باید این حرکت را از ٥ مرتبه در روز شروع کنید و کم‌کم به ٢٠ مرتبه در روز برسانید.

٢) روی یک بالش به پشت دراز بکشید. دستان خود را در امتداد بدن‌تان قرار دهید و پاهایتان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهایتان را ١٥ تا ٢٠ سانتی‌متر بالا بیاورید و حداقل ٥ ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت هم می‌تواند از ٥ مرتبه در روز شروع ‌شود و به ٢٠ تا ٢٥ مرتبه هم برسد.

٣) وقتی پیاده‌روی می‌کنید، هنگام راه رفتن بدن خودتان را به سمت چپ و راست متمایل کنید. با این کار، هم شکم‌تان آب می‌شود و هم پهلوهای‌تان.

٤) از حلقه‌های ورزشی برای کوچک شدن شکم‌تان استفاده کنید. شما می‌توانید در ابتدای کار، تنها روزی ٢ دقیقه یا ٥٠ بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا ٣٠ دقیقه هم ادامه دهید.

٥) دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده‌ترین ورزش‌هایی است که می‌تواند شکم را کوچک کند. پس به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌های‌تان را پشت گردن خود گره بزنید و هر چند بار که می‌توانید حرکت دراز و نشست را تکرار کنید و در روزهای بعد، دفعات تکرار حرکت را افزایش دهید.

٦) هنگام پیاده‌روی، ضربه‌های سبک و آرامی را با انگشتان دست به شکم‌تان وارد کنید. این جوری تحرک ماهیچه‌های شکم خود را افزایش می‌دهید و باعث می‌شوید که آنها چربی بیشتری بسوزانند.

٧) در طول روز شکم‌بندهای سفت و محکم را دور شکم خود ببندید.

٨) همان‌طور که نشسته‌اید و مشغول کارهای روزمره‌تان (مثلا تماشای تلویزیون) هستید، با کف دست خیلی آهسته به شکم خود ضربه بزنید.

٩) طناب زدن هم برای کوچک کردن شکم بسیار مفید است، به شرطی که شما حداقل روزی ٥٠ مرتبه طناب بزنید.

١٠) زیاد یک جا ننشینید. نشستن طولانی‌مدت باعث چاق شدن افراد می‌شود و این چاقی‌ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم رخ می‌دهد. شاید به همین خاطر باشد که بیشتر رانندگان شکم بزرگی دارند.

١١)سر پا بایستید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی دست‌تان بگیرید و دست‌های‌تان را به حالت عمود با بدن‌تان قرار دهید. حدود ٢٠ ثانیه در این حالت بمانید و بعد از ١٠ ثانیه استراحت این حرکت را دوباره انجام دهید. برای هر چه زودتر آب شدن شکم‌تان باید این حرکت را حداقل روزی ١٥ مرتبه انجام دهید و به مرور آن را به ٣٠ مرتبه در روز هم برسانید.

١٢) به پشت دراز بکشید. یک بالش کوچک زیر پاشنه پاهای‌تان قرار دهید و دست‌های‌تان را در راستای پهلو‌های‌تان روی زمین بگذارید. دوباره دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرید و سپس دست‌هایتان را به صورت صاف ١٠ سانتی‌متر از سطح زمین بالا بیاورید. ١٠ ثانیه در این حالت بمانید، ٥ ثانیه استراحت کنید و این حرکت را حداقل ٧ بار در روز انجام دهید.

١٣) سر پا بایستید. دست‌های‌تان را کاملا از هم باز کنید و یک پای‌تان را از روی زمین بردارید و بدن‌تان را به سمت جلو و پای بلند شده‌تان را به سمت عقب متمایل کنید. چند ثانیه دراین وضعیت بمانید و در هر مرتبه تکرار، پای بلند شده‌تان را جابه‌جا کنید.

١٤) به پشت دراز بکشید. دستان خود را پشت سرتان قلاب کنید و کمی سر و شانه‌های‌تان را به سمت جلو متمایل کنید. این حرکات را در حالی انجام دهید که پاهای‌تان به صورت عمود با بدن‌تان قرار دارند.

١٥) به پشت دراز بکشید. زانوهای‌تان را کمی خم کنید. دست‌های‌تان را پشت گردن‌تان قلاب کنید و سر و شانه‌های‌تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل کنید.

5 نظر

بازدید كننده
T.A
شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۶ بعدازظهر
راه حل جالب وفوق العاده موثری گفته شده خوبه که همگی انجام بدیم. ازتلاشتون متشکرم
بازدید كننده
امجدی
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴ بعدازظهر
عالیه
بازدید كننده
جلالیان
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵ قبل‏ازظهر
متشکرازراهنمایی های علمی شما.بسارعالی بود
بازدید كننده
تارا
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۴۵ بعدازظهر
اينو صدتا سايت ديگه هم نوشته لطفا يه چيز جديد بزاريد.
بازدید كننده
رضا
یك‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۴ قبل‏ازظهر
فوق العاده بود.
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

مطالب مختص اعضاء

کتب و جزوات آموزشی

پربیننده ترین ها

تبلیغات

پارس میزبان

ادگاه

اخبار!

سخن روز

New Page 2
.

موزیک سایت

New Page 2

دانلود موزیک درحال پخش

تقویم

تبلیغات ادگاه

رأی گیری

سایت ما را چگونه ارزیابی میکنید؟

نتایج

تبادل

RSS 0.91
RSS 1.0
RSS 2.0
ATOM 0.3
OPML
New Page 1

طراحی سایت پارس میزبان